You, the petitioner
Beverwijk

Sneltrein Kennemerlijn moet blijven

2,299 signatures

Bij de nieuwe dienstregeling van de Nederlandse Spoorwegen, tussen Uitgeest en Haarlem, Amsterdam, Leiden, Den Haag, gaan de sneltreinen vrijwel geheel verdwijnen. Nu ook de Velsertunnel in 2016 sluit geeft dat de inwoners uit de stad Beverwijk e.o. ook geen alternatief meer. Dit is onbespreekbaar!

Petition

We

de belanghebbenden bij een goed openbaar vervoer uit de stad Beverwijk en omstreken

 

establish that:

dat in de nieuwe dienstregeling van de Nederlandse Spoorwegen op de Kennemerlijn tussen Uitgeest, Beverwijk, Haarlem, Amsterdam vrijwel geen sneltreinen meer gaan rijden. Dit betekent voor de inwoners/belanghebbenden van de stad Beverwijk e.o. een significante verslechtering van de bereikbaarheid en onnodige extra reistijden. Nu ook de Velsertunnel sluit in 2016 biedt de NS dus zeker geen op maat gesneden alternatief voor dit deel van de randstad.

 

and request

de Nederlandse Spoorwegen de bereikbaarheid van de stad Beverwijk e.o. op peil te houden door minimaal vier treinen per uur te laten rijden waaronder twee sneltreinen zodat de inwoners van de stad Beverwijk voldoende zijn aangesloten op een gedegen openbaar vervoer en de bereikbaarheid ook tijdens de sluiting van de Velsertunnel in 2016 redelijk blijft.

Current status

This petition is not open to collect signatures.

 

Details

Addressed to:
Nederlandse Spoorwegen 
Petition desk:
Closing date:
2016-01-18 
Answer expected:
2016-01-18 
Status:
In treatment 
Lead petitioner:
Ruud Jansen & Jacqueline Makbouli 

History

Signatures

Updates

Uitreiking petitie aan regiodirecteur NS

Deze petitie wordt maandag 18 januari om 15.45 uur in de raadszaal van de gemeente Beverwijk uitgereikt aan de Regiodirecteur van de Nederlandse Spoorwegen mevrouw Heike Luiten. De petitie wordt uitgereikt door fractievoorzitter Brigitte van den Berg namens alle fractievoorzitters uit de gemeenteraad van Beverwijk in het bijzijn van Wethouder Jaqueline Dorenbos.

Ruud Jansen, die voor Zandvoort FM programma’s presenteert is tegenwoordig langer onderweg naar Zandvoort.

+Read more...

Om de reistijd niet onnodig lang te maken, heeft hij hulptroepen ingeschakeld. “Collega’s en vrienden halen mij op. Die mensen moet ik met mijn NS-probleem lastig vallen. De NS lijkt maling te hebben aan de inwoners van de IJmond”.

Omdat er nog slechts een boemeltje rijdt van en naar Haarlem wordt de regio slecht bereikbaar. De initiatiefnemers stellen dat de regio minder economisch aantrekkelijker wordt, het milieu onnodig wordt belast door toenemend autogebruik en de bereikbaarheid in en om de IJmond slechter wordt. “De trein is met deze maatregel geen goed alternatief meer voor de auto. Als meer mensen in de auto stappen wordt het ook steeds drukker op onze toch al drukke wegen. Mensen die afhankelijk zijn van de trein worden helemaal getroffen. Ik maak me daar zorgen over” aldus Jacqueline Makbouli.

De initiatiefnemers zijn nog het meest verontrust over de sluiting van de Velsertunnel op 15 april a.s. Ondanks alle inzet van Rijkswaterstaat om alternatieven te bieden, lijkt de NS daar niet aan mee te willen werken. Zij vragen bij het uitreiken van de petitie dan ook de aandacht van de NS voor de geschetste problemen die onze regio kent door de versoberde dienstregeling

2016-01-18